Retningslinjer for brug af Facebook på Tagensbo Skole

Retningslinjer for brug af Facebook på Tagensbo Skole:

At skolebestyrelsen på Tagensbo Skole vælger at gå på Facebook/sociale medier skal ses som en del af den generelle kommunikationsstrategi. En strategi står på to ben. Det ene ben er en fastholdelsesstrategi, der sigter mod at sprede alle de positive læringsoplevelser, som børn og voksne oplever på skolen. Det andet ben er en rekrutteringsstrategi, der igen handler om at sprede de gode historier om skolen, men hvor målgruppen er kommende forældre. Målet er at skabe en stærk fortælling om skolen i lokalmiljøet.

Fordelen ved de sociale medier er, at vi kommer bredere ud og dermed spreder de mange gode historier fra skolen.

1. Skolens Facebook side skal være en side, hvor vi fejrer, viser og deler de gode oplevelser fra skolen.

2. Skolens Facebook side kan i øvrigt bruges til at linke skolen med eksterne samarbejdspartnere herunder de lokale foreninger.

3. Tonen skal altid være positiv.

4. Personrelateret sager og kritisk debat sker på Tagensbo Skole altid ved mundtlig dialog. Også selvom vi nu er på de sociale medier.

5. Vi forholder os retten til at slette opslag.

Godkendt I bestyrelsen den 20-06-2021