Tagensbo Skoles logo

Madskole

Madskole – Sund kost – hver dag!

Tagensbo Skole er en madskole fordi vi ved, at sund kost er vigtig for elevernes læring og trivsel.

Alle elever på skolen kan få serveret en sund og nærende frokost hver dag. Der er egenbetaling på maden.

Maden tilberedes af skolens egen kok, der hver dag får hjælp fra eleverne på skolens mellemtrin (5.-7. klasse). Vi spiser frokosten sammen lærere og elever, og det giver os samvær og fællesskab omkring maden.

Tilmelding på www.madskolerne.dk

Bedre læring, sundhed og trivsel

Tagensbo Skole er madskole, fordi vi arbejder med metoder, som forskning viser giver positive resultater for elevernes læring og trivsel. Og erfaring og forskning viser, at madskole har en række positive gevinster for elevernes sundhed, læring og skolegang.

Først og fremmest er det lettere for eleverne at lære, når de spiser en sund, økologisk og varieret kost. Det giver et stabilt blodsukker og gør det lettere at koncentrere  sig undervisningen.

Når vi spiser sammen, giver det elevernes et stærkere socialt fællesskab, og det er med til at øge både trivsel, skole- og klassemiljø.

Yderligere får eleverne mulighed for at opleve, hvad det vil sige at være på en arbejdsplads, når de i 5.-7. klasse undervises i køkkenet med skolens kokke.