Strategisk ressourceallokering - Fordi alle skal opleve passende udfordringer
På Tagensbo skole har vi et masse dygtige vejledere og fagpersoner. Dem anvender vi, som ressourcelærer på hele skolen. Det betyder, at vi fx sætter en ressourcelærer sammen med en nyansat matematiklærer. De to har så undervisningen sammen i en periode på min. Et halvt år. På den måde bliver den nye lærer introduceret til den måde vi tænker matematik på her på skolen.
Det kunne også være i en klasse, hvor vi ikke er helt tilfredse med vores læseresultater, så sætter vi en dygtig læsevejleder på, der sammen med klassens lærere vil arbejde med at højne børnenes læsning.
Et helt tredje eksempel kunne være, at vi har en gruppe børn, der kæmper med matematikken på 5. årgang, så laver vi et mindre hold, der får målrettet undervisning på deres niveau i et halvt år. Hvorefter de igen kan deltage i højere grad i klassen.
Målet er at skabe passende udfordringer for alle børn og sikre at alle børn er i faglig og social udvikling.