Tagensbo Skoles logo

Sommerhilsen 2022

Sommerhilsen

Kære forældre på TGB

Så er roen ved at sænke sig over skolen, og der er tid til at skrive en sommerhilsen til jer.

Tak for et spændende, frustrerende, udviklende og ikke mindst lærerigt skoleår. Ikke et ord mere om corona! Nu vil vi bare have et normalt skoleår, så vi kan prøve alle vores nye ideer af i den rigtige kontekst.

Og nye ideer er der heldigvis mange af på vores skole. Næste år vil I og jeres børn blandt andet opleve nye tiltag:

• Udvidelse af vores kor
  • Klubtilbud for pigerne fra 7. til 9. årgang to dage om ugen. (Her er vi ikke helt i mål endnu, men det kommer vi)
  • Nye spændende værksteder i Uglen, hvor det er lærerne og pædagogerne, der sammen laver værksteder.
  • Lektiecafe for 4. og 5. årgang
  • Girls4tech – verdensomspændende teknologiforståelsesforløb for piger på 3. årgang
  • Samarbejde med Børnebasket fonden omkring streetbasket og streetkultur
  • Nye foreninger på skolen fra august. Blandt andet B2B Basketklub og Byens musikskole
  • Nyt HDS-lokale og nyt værkstedlokale i Uglen
  • Nyt gulv i hallen

Plus en masse spædende læringsforløb, som pædagogerne og lærerne vil planlægge i undervisnings- og i fritidsdelen. Det bliver med statsgaranti spændende.

Udvikling til fordel for børnene:

Jeg har efterhånden sagt det et utal af gange, men jeg tænker, at gentagelser altid er gode. Det, der har den største positive effekt på børns læring og trivsel, er medarbejdernes udvikling. Når jeg siger medarbejderne, så tænker jeg naturligvis også på os i ledelsen.

Derfor tager vores første tanke om et kommende skoleår altid sit afsæt i, hvordan vi kan udvikle os mest muligt ud fra børnenes behov. Næste år har vi tre store udviklingsforløb i kalenderen.

• Matematiklærerne og jeg skal blive dygtigere til den undersøgende del af matematikundervisningen. Det skal de gennem undervisning og aktionslæring med Ole Freil
  • Dansklærerne og Kenneth skal blive dygtigere til sprogudviklende danskundervisning. Det skal de gennem undervisning og aktionslæring med Mette Ginman. (Vi havde matematiklærerne afsted i år, og det var vanvittig godt)
  • Lærerne og pædagogerne fra 0. – 3. årgang skal i samarbejde med ledelsen blive dygtigere til Co-teaching. Altså når vi er to, der har klassen samtidig. Det sker også gennem undervisning og aktionslæring med Mette Ginman.

Det er de store træk, så kommer alt det andet, som vi dagligt lærer af børnene og af hinanden. Det bliver et skoleår, som vi glæder os utrolig meget til.

Tak for i år til jer alle sammen og særligt tak til de nye forældre på skolen – I har nogle helt vildt dejlige og læringsparate børn, der allerede efter et par måneder bringer megen glæde og liv på skolen.

God sommer alle sammen.

Tommy