Forårs hilsen 2023

Så er de lyse tider kommet tilbage og derfor kommer der også lige en forårshilsen fra skolen. Det går som det skal på skolen og vi har netop overstået elevtrivselsmålingen, som vi glæder os meget til at dykke ned i igen.  Men først lige et gyldent øjeblik.

Et gyldent øjeblik:

Forleden dag var jeg med til morgensang. Her havde Tatjana og jeg aftalt et lille skuespil. Men da jeg i weekenden har klippet mit hår utrolig kort, ville jeg lige joke lidt med det. Det blev så til, at jeg havde klippet mit hår kort for, at det blev endnu sværere for børnene at kende forskel på Martin og mig. På de forreste rækker sidder børnehaveklasserne og herfra lød det højt og tydeligt. ”Det er stadig nemt at kende forskel på jer! Du er den tykke og Martin er den tynde”

Det er derfor, man elsker de dejlige børn!

Toiletterne i underetagen:

Når vi nu er ved børnene, så har alle børn på skolen fortalt, at de gerne vil have, at vi gør noget ved toiletterne. Det arbejde skulle vi havde startet sidste år, men grundet økonomien, starter vi først i dag. Det betyder, at vi i løbet af de næste tre uger, får renoveret alle toiletterne i stueetagen. Der bliver lavet afløb på toilettet og der kommer linoleumsgulv på alle toiletter. Denne forbedring vil gøre rengøringsbyrden markant lettere og urinen vil ikke længere kunne sætte sig i fugen mellem fliserne.

Renoveringen vil naturligvis forstyrre vores daglige rytme, men om end vil vi ikke vente helt til sommerferien med at komme i gang. Senere på året forventer vi at få lavet toiletterne på 1. sal og 2. sal.

Kapacitet:

Mange har spurgt ind til, hvordan vi får plads til de 125 nye børn, der starter om en månedstid. Et klasselokale til alle klasser, det har vi kapacitet til. Men vi en skole, der heldigvis benytter os af holddannelse og derfor har vi brug for endnu flere lokaler, da vi ofte deler klassen eller årgangen i mindre hold.

Forvaltningen har været virkelig gode og vi har fået tildelt den gamle inspektørbolig. Den der ligger i majgården. I inspektørbygningen er der flere lokaler, som vi kan anvende til holddannelse og måske er det de fedeste klublokaler nogensinde.

Klub på TGB:

Og ja vi skal have en klub på TGB for vores 3. – 6. klasse. Centeret for klubben bliver i den gamle inspektørbygning. Det kommer ikke til at være vores klub, men bliver en klub under ”Smedetoften”.

Vi er i gang med renoveringen og med at ansætte, men vi kan desværre ikke gøre det helt officielt endnu, da vi mangler en dato for, hvornår vi åbner. Vi går som altid all in på TGB og går efter 2. maj. Men det kan jeg desværre ikke love endnu.