Forældrebrev januar 2019

Forældrebrev jan 2019:

Velkommen tilbage fra ferien. Jeg håber, at I har haft en god jul og et rigtig godt nytår.

I den senere tid har Berlingske medier været utrolig optaget af skolerne på Nørrebro og Nordvest. Det er historier, der ligger i forlængelse af nogle af de udspil, som regeringen lancerer for tiden.
Vi har været involveret i en artikel og en radioudsende omkring vores erfaringer med forældresamarbejde. Den artikel var en positiv historie for skolen og en dejlig anerkendelse af vores samarbejde. I næste uge figurerer vi igen i Berlingske. Denne gang handler det om anmeldelser af vold mellem elever på Nørrebro og Bispebjerg skolerne.

Det oplevede vi i udskolingen i marts måned, hvilket var en meget negativ oplevelse for alle. Charlotte vores afdelingsleder, der har været ansat længe på skolen, kan ikke huske, hvornår det sidst er sket. Generelt vurderer jeg ikke, at avisen har en historie, men direktionen mente, at det var bedst, at jeg udtalte mig på vegne af de involverede skoler. Så det gjorde jeg selvfølgelig.

I artiklen fortæller jeg, at vores skoles popularitet er steget markant og at vi siden 1. maj har modtaget 44 nye elever. Det er jo en rigtig positiv historie i forhold til vores indsatsområde omkring en stærk fortælling om skolen. Men samtidig tilkendegiver jeg i artiklen, at vi oplever mere uro end normalt. Det gør vi fordi, at det påvirker klassernes dynamik, at modtage nye klassekammerater. Vi oplever dog en støt positiv udvikling, så bare rolig, vi skal nok komme på vanligt niveau igen.

Indskrivningen

Vi er efterhånden færdige med første del af indskrivningen og her kan vi ligeledes se en fremgang for skolen. Sidste år havde vi 42 indskrevne elever på nuværende tidspunkt og i år har vi 75 indskrevne elever. Tusinde tak til alle jer forældre, der har deltaget på forældremøderne rundt omkring i daginstitutionerne og til indskrivningsaftenen samt til alle jer andre, der hjælper til i de daglige samtaler omkring skolen.

Det nye år

Vi glæder os utrolig meget til det nye kalenderår. Specielt glæder jeg mig til, at vi rigtig kommer i gang med elevmæglerne, som nu er uddannet og klar til at mægle. Dertil skyder vi også projektet i gang med videooptagelser af personalet med henblik på at forbedre vores relationskompetencer. Ja generelt bliver det sjovt og spændende, som det også skal være, når vi sammen udvikler en skole.

NB: Bed I mærke i at Dronningen havde nærlæst vores politik omkring koncentreret nærvær.

Feriekalenderen er nu på hjemmesiden for kommende skoleår.